- Genom tiderna som går så fort..

Idag tänkte ja inte skriva om vad ja har gjort, eftersom de har bara varit en vanlig skoldag. Jag tänkte mest prata om vad jag gör visa dagar då ja är upptagen. Sen jag var liten har jag alltid tyckt om att sjunga som ni kanske märkt.. eftersom ja går med i en kör? Jag flyttade ner hit till norrköping när ja var 14 alltså två år sen tror jag. Det var i alla fall under en sommar. De är sjukt ledsamt att lämna dom vännerna man känt sen man var liten. Men ja håller kontakten för fullt! Vilket ja tycker är skönt! Jag är ju döpt, så ja har dessutom komfimerat mig! Jag tyckte och tänkte om dagarna hela tiden " gud vad tråkigt de är.." men ja har inset att detta var bara en sak man kan göra en gång i livet. Man träffade otroliga underbara människor där. Åkte ut på läger, hade massa tid att umgås. Jag ångrade mig att jag hade sakt att de skulle vara ur tråkigt! Jag kan ju säga till er som inte har gjort det och kanske .. vill göra det? jag kan lova er att man ångrar sig inte!  Hur som helst jag kan ju vara helt ärligt.. att ja tyckte själv innan ja började på det så var ja en dålig person som gjorde dåliga saker. Men den personen finns inte längre. Man inser själv till slut.. att gå till kyrkan är verkligen något betydelsefullt. Jag började i alla fall i en ungdomsgrupp "som de heter" , det är en grupp där ungdomar går och är aktiv och visar att man vill det. Vi åker ut på olika saker, bland annat en massa olika roliga aktiviteter eller läger o.s.v. Det är ett av något som ja går på just nu på onsdagar direkt efter min kör. Kören som ja går i heter ungdomskören som håller tillsammans med kyrkan. Ni kanske tror att vi bara sjunger massa så kallade "oprah" sånger. Men vi sjunger allt. Jag har nu gått där i ett år. Mitt största intresse är ju att sjunga, men har aldrig vågat visat upp mig för andra om det förut.
Nu än idag står vi även på scenen runt på olika ställen.. vart vet man aldrig heller. Jag har skrivit i bloggen som var för ett tag sen om att ja skulle söka till Idol men de blev aldrig av pga att ja fick reda på tiderna som var då närmast staden för tidigt. Och ja hade aldrig hunnit öva på låten då.. nytt försök kan aldrig skada! Ni kanske tror att ja inte är en sån som går till kyrkan. Jag gör de delsvis för att de betyder något för mig och min familj. Jag gör de eftersom de är då vi har ungdomsgruppen som är vid kyrkan. Alla kan ha en gud. 

 



kommentarer
Postat av: Anonym

vadå du va 14 du var 13år när du flytta hit idiot

2012-12-02 @ 13:49:09

kommentera här:

namn:
kom ihåg mig?

e-post: (publiceras ej)

URL/din blogg:

kommentera här:

Trackback