- väldigt sen..

Hej o hå! Är är men väääldigt sen med bloggandet. Har verkligen inte haft tid. Har hänt en hel del faktiskt. I onsdags hade i föreläsning hela dagen. Det kom en man till våran skola då som heter Mietek Grocher och han kom dit till skolan för att prata om sitt liv som Jude under andra världskriget. Han pratate om hur han klarade ut att hålla sig kvar i koncentrationsläger och hur han lyckades rymma från en gaskrammare. När han som samtidigt kunde berätta allting var helt otroligt.. speciellt hur han förlorade sina närmaste inom familjen. Jag satt kanske bara några meter ifrån honom, och man såg under visa stunder hur han försökte hålla sig från sina tårar. Man blir faktiskt rörd utav de han berättar och man tänker själv att han klarar av att berätta allt famrför massa ungdomar som verkligen klarar av att lyssna, han åker runt till olika skolar där han gör föreläsningen och berättar minnena från Förintelsen. Vilket är bra! Men för all del tyckte ja mest synd om honom! Nu än idag är han faktiskt bara 85 år gammal och bor i Västerås. Under slutet visade han också en bok som han hade skrivit som heter "jag överlevde"

Slutet av onsdags dagen (de händer oftast mest saker på onsdagar som ja kan skriva om i bloggen) gjorde jag mig i ordning för grillfest med ungdomsgruppen! Jätte trevligt var det! Vi startade med lite minigolf, som ja faktiskt inte har spelat på kanske 3 eller 4 år. Haha låter kanske lite mobbat, men de är ju inte den roligaste aktiviteten precis. Mitt lag förlorade ju dessutom! yeeey haha kanske för jag var med i det laget. Vi avslutade våran lilla vår fest med grillning. Jätte mysigt var det. Mätt blev man ju också. Tack för den kvällen tillsammans med Magdalena, Sofia, Emma, Olivia, Totte, Eva, Amanda, Emma s, Lisa, Cassie, Germund, Leine, Mwansa och Vickan! :D

Under just denna veckan kommer inget mer speciellt vad jag vet än att hända. Vad jag vet nästa vecka under helgen ska jag åka ut på en Musikfest hela dagen upp till midnatt. Då blir de att åka ut med några kompisar! Ska blir skit kul. har inte så mycket mer att skriva mer än att ja ska säga att ni får ha de bra! Ska försöka blogga lite mera! ;)

Bilder från Onsdags kvällen.

Fota av: Emma Skott


Jag och Olivia!


Thats Me!


Emma, Mwansa, jag och Amanda! P.s Dom är bäst på att sjunga i kören!!



kommentarer

kommentera här:

namn:
kom ihåg mig?

e-post: (publiceras ej)

URL/din blogg:

kommentera här:

Trackback